Sommerferien 2007

Sommerferien 2007 skulle gå til Bornholm, da ingen af os havde været der siden vi var der ovre med skolen, som jo efterhånden er mange år siden, vi havde valgt at køre over Sjælland hvor vi overnattede på autocamperpladsen i Munke Bjergby, en dejlig plads som kan anbefales. over Øresundsbroen og ned gennem Sverige hvor vores næste overnatning var på Skanør havn

På vej til Ystad var vi omkring Trelleborg, og kikke på vikingmuseum og så videre til Ystad, hvor vi kom i god tid inden færgen skulle sejle, mens vi holdt der kom der en masse "rokkere" det vil sige unge mænd omkring de halvtreds på deres Harlyer, der skulle nemlig være Harly træf på Bornholm i den kommende weekend,

Efter at vi havde sovet på havnen, kørte vi op mod Hammers hus vi var ude langs kysten så det lille fiskerleje Helligper og så op for at se Hammers Hus

Hammers Hus må man jo ikke gå glip af når man besøger Bornholm, det er da også vældig interesant at se og opleve det.

Fra Hammers Hus kørte vi til Tejn, fordi vi tror det var her vi boede da vi var med skolen herovre

I Gudhjem var vi på sejltur med Thor ud til helligdoms klipperne, en spændende tur hvor vi fik set det hele fra søsiden, og fortalt om sagn ag andre interesante ting.

Svanike var vi med hestetrukket sporvogn rundt i byen hvor vi så både festning og røgeri, vi må nok med skam i stemmen indrømme at vi ikke smagte røgede fisk mens vi var på Bornholm, måske vi tager mod til os en gang vi er ikke fiske spisere

Vi boede på en autocamper plads ved Pedersker, hvor der er et traktor og motorcykel museum, det er en udmærket autocamperplads, og så skal man også besøge museumet, der er utrolig mange ting alt fra traktorer biler motorcykler knallerter strygejern cykler, ja nævn en ting og den er der et sted i gemmerne, så det er et besøg værd

På Søndre Landevej 63 ligger Vingården Lille Gadgård den skal man bare besøge når man er på Bornholm, der er rundvisning kl.11 hvor ejeren Jesper Paulsen viser rundt og fortæller, og det er interesant, efter rundvisninger er der prøvesmagning, smag og behag er forskellig, men rundvisningen er interesant

Ekkodalen den kan vi også huske fra vores skoletur, hvad drikker Møller øller, nå vi gik nu ikke og råbte de ting, men det var der andre der gjorde, så vi gik en lang tur og nød den fine natur.

Østerlars rundkirke er da også et besøg værd, vi var oppe i toppen af den det er et solidt bygningsværk den er lavet af.

Et besøg ved Helligdomsklipperne kræver jo en god kondi, men vi fik os da slæbt både ned til vandet og op igen, også et spendende sted.

Vi boede en nat på en autocamperplads i Allinge, en ikke ret stor autocamperplads, men vi kunne sagtens værer der, og efter at vi havde grillet noget mad til aften gik vi en tur i byen, der sker altid noget på en havnen.

Næste dag besøgte vi middelaldercentret, som var levende gjort da vi var der, det var en interesant oplevelse, hvor der var boder man kunne købe middelaldervarer, mjød og pølser, der var beslagsmed der arbejde ved esen trædrejere, ridder turneringer angreb på borgen, gøjler optræden. en rigtig interesant og spændende dag

Så sejlede vi fra Bornholm til Ystad og kørte langs den Svensk kyst mod Simrishamn, hvor vi gik på bytur, for at købe lidt ind og få en kop svensk kaffe og en kage til, derfra kørte vi til Helge å Camping, det var det eneste sted de havde plads til os, de andre campingspladser var fuldt optaget, så det var lidt heldig

Vi fortsatte langs den Svenske kyst til Norgersund og ud på Tjurkø der ligger udfor Karlskrona, her var der en stor p plads ved en færge over til en festnings ø, der blev vi natten over, dejlig stille sted.

Efter en fredfyldt nat gik turen vider mod Kalmar og videre til Øland, som vi kørte fra den ene ende til den anden, og så en masse møller og stensætninger.

Så gik turen til Malmø, hvor vi spiste på Malmø Segel Sällskab Klubbhus et udmærket sted, derefter til Dragør og ud til Kongelunden på Amager, der kommer der mange fly hen over så ikke så stille et sted.

Fra Dragør kørte vi ned til Møns Klint for at se den storslåed natur der, så ville vi besøge Ålholm slot for at se veteranbiler, men der var lukket fordi det regnede, og så regnede ned gennem taget, så kørte vi til Tårs og tog færgen til Spodsbjerg, kørte lidt rundt på Langeland.

Efter at havde kørt rundt på Fyn overnattede vi på Fåborghavn, næste dag var der regnvejr så vi besluttede at nu kørte vi mod Klokkerholm, og så var den ferie slut.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

30.01 | 15:44

Tilfældigt kommer jeg til at finde denne fortælling på internettet, så nu vil jeg da printe den ud og læse det hele. Jeg har kun lige skimtet den. e. Klintø

...
19.07 | 22:30

Det er jo som selv at være med på turen, sådan som i fortæller, ingen tvivl om at i hygger jer når i er på farten

08.08 | 18:33

Det ser ud til at have været en god tur, men du vel klar over at de kører i den
forkerte side, eller det opdagede du ikke

...
07.08 | 23:52

Hvordan får man æg på bilen med en kokkylling ?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis