Delmenhorst
Vores første overnatning var i Flensborg, hvor vi provianterede lidt hos Volfgang og Sonja så kørte vi ned gennem Tyskland til Delmenhorst hvor vi overnattede på  en autocamperplads midt i byen, der var rigtig dårlig vejr da vi ankom, den næste morgen var der meget finere vejr, så vi gik en tur i parken vi holdt ved, der var også et lille marked, hvor vi kunne købe kartofler og frugt
Delmenhorst store park
Criel Sur Mar
Næste overnatning skulle være på en campingsplads, som var lagt ind på ruten, og vores GPS førte os lige til lågen, men de havde stadig vinter lukket, måske jeg skulle havde undersøgt det inden vi kørte hjemmefra, nå men vi var ikke så langt fra Criel Sur Mar, hvor vi har været før, så der kørte vi ud til, Criel Sur Mar ligger lige ved den Engelske kanal, der er ingen ting på pladsen, til gengæld er den gratis og med en flot lidt barsk natur, så der sov vi så,
Fast og plan underlag og udsigt til den Engelske kanal, kan man ønske sig mere
Saint Adrien

Næste stop på vore rejse skulle være St. Michel en ø med en borg/slot på ligger i bugten ud for Normandie, men det var jo gået rigtig god med vores GPS, så vi valgte ikke at starte PC'er op med GPS på, det var nok en fejl, for vi havnede ca. 320 km fra St. Michel, så foreftertide vil vi nok bruge både GPS og PC'eren, nå men St. Michel må vente til en anden gang, nu har den jo også ligget der i adskillige hundrede år, så den bliver der nok. Nå men på vejen kom vi forbi en by hvor kirken var bygget ind i siden på et kalkbjerg, Saint Adrien hed byen. De sad nu ikke i kirken hele tiden for der var et kæmpe diskotek/dansested nede i byen.

En kirke eller Chapelle som de kalder det
Versailles
Nå men da vi opdagede at vi var kommet et andet sted hen end vi regnede med, viste det sig at vi var 80 km. fra Versailles, så vi kørte til Versailles camping, som vores GPS fandt, der tjekkede vi ind, og gik en lille tur ned i byen, der var langt ud til slottet, så vi ville lige tjekke tog forbindelsen, men man kunne ikke købe en billet på stationen, det var nok fordi det var søndag, så efter en tur rundt i byen gik vi tilbage til campingspladsen og nød det gode vejr, og kikkede på pladsens faciliteter, flotte toilet og bade rum, med miljø rigtig pille brændeovn.
Efter en lang gå tur, kan fruen godt blive lidt træt i fusserne
Ludvig 14 Solkongen
Mandag ville vi så ind og se Solkongens slot Versailles, så vi gik ned på stationen for at købe en billet, men der var stadig lukket for billetsalg, og vi turde ikke bar køre med gratis, det er nok noget med vore opdragelse, eller så er vi bare nogle kyllinger, så vi gik op til slottet, det var da godt nok en spaseretur der vil noget, men vi kom frem til slottet det er enormt stort. Ludvig 14 arvede tronen som 4årig og sad på tronen i 72 år. han lod Versailles bygge, og den 6. maj 1682 flyttede hoffet ind, der er ikke noget at sige til at Versailles skulle være enormt stort, for hoffet talte 20 000 personer da det var på det højeste
Versailles slot

Selve Versailles slot var lukket, mange ting er lukket i Frankrig om mandagen, så vi måtte nøjes med at se slottet udefra, det er en imponerende bygning godt man ikke skal male vinduer der, haven er jo også enorm stor, men det var jo alt for tidlig på året, statuerne var dækket med presenninger og der var kun græs ingen blomster, men det er klart at Versailles skal besøges om sommeren men så er der også et mylder af mennesker.

Versailles slot imponerende
Versailles
Efter vi havde kikket slottet og parken, gik vi ned på en turist information for at spørge hvad vi så kunde se i Versailles, der var bla. nogle markedshaller, nå men dem kunde vi da kikke på, men det var stadig mandag så de var også lukkede der var et sted vi kunde få en kop capotino og en lille kage for vi trængte til at sidde ned lidt, efter capotinoen begyndte vi at gå mod campingspladsen, vi gik gennem byen, det blev det så ikke kortere af, men vi fik set meget af byen, hvilket også var interesant
Lækker vogn manden der stillede den, var ikke meget for at gå fra den
Disney
Tirsdag vi havde snakket om hvad vi så skulle bedrive dagen med, vi  kunne jo ikke tage toget til Paris som var planen, og køre til Paris var ikke lige noget for os, Disneyland Bente mente det var for bedsteforældre med børn, men da vi hverken er bedsteforældre eller har små børn, endte det med at vi kørte til Disneyland alligevel, selv om det var tirsdagen før påske var der kø ved indgangen til parkeringspladsen, vel inde på parkeringspladsen og 17 euro fattigere var det bare at gå mod indgangen, der var heldigvis rullefortov, det er stort
Kø ved parkeringen
Vel inde ved Disneyland, var det bare at finde indgangen, men det var jo bare at følge alle de andre mennesker hen til køen, og stille sig bagerst i den, en lille times tid senere var vi så inde i Disneyland, og 125 euro fatigere, det er jo stort hvad gør vi, jo vi fandt en kaffe bar der startede vi så
Indgangen til Disneyland Paris
Disney
Efter kaffen gik vi så ud i Disneyland, og her kunne jeg jo sætte en masse billeder ind, men det er der ikke plads til det er så flot lavet og det er et stort område med alt der har med disney at gøre og der er rigtig mange ting som børnene kan prøve, men det kræver tålmodighed da der er kø ved de fleste ting, vi tog en tur med spøgelsestoget, og en sejltur med hjuldamperen
Vi tog en sejltur med Mark Twain
Efter at vi havde gået rundt i adskillige timer i Disneyland, begyndte trætheden at indfindesig, men vi manglede Disney studio, som vi også skulle se så der gik vi så over til, det var heldigvis ikke så stort og knap så spændende, efter at vi havde kikket det meste begyndte det at regne, så vi gik ind i en hal med butikker og kafeteria, men der var alle de andre også gået ind så der var trængsel, så vi bestemte os for at det var Disney for denne gang og gik ud til bilen
Jeg hilste lige på min gamle ven Bumle
Villers Sous Châtillon
Fra Disney kørte vi ud på landet til en autocamperplads ved en vinhandel Villers Sous Châtillon det var en fin lille plads, og den var gratis, og man kunne købe vin i butikken, det gjorde vi nu ikke, vi fik bare en god nats søvn, for efter Disney var vi godt trætte
Trier
Vi var kørt til Trier, og fundet en stor autocamperplads lige i udkanten af Trier, den var nu let at finde vi havde vøret der før, vi fik cyklerne hevet ned på jorden, nu havde de holdt fri længe nok, så vi cyklede over floden Mosel og op til den gamle by. hvilket ikke var helt ufarligt, især ikke for de andre på vejen. Trier er Tysklands ældste by
Dele af bymuren
Koblenz
Vi fortsætter langs mosel det er et meget smukt område, som vi har kørt gennem fler gange efter hånden, der hvor Mosel løber ud i Rhinen står den store statue af Kejser Vilhelm og på modsat side der ligger en campingsplads, som vi tog en overnatning på, og gik over til statuen af Kejser Vilhelm, ja når man står på campingspladsen er der vel omkring 50-100 meter til statuen, men da Mosel løber mellem campingspladsen og statuen er der noget længre at gå, så vi fik nogen motiom også denne dag
Kejser Vilhelm som blev indsat på Versailles som vi var ved for nogle dage siden
Coesfeld
Vi tog lige en overnatning ved Brauhaus Stephanus i Coesfeld, det er der de brygger øl midt i værtshuset, så vi gik ind og fik noget godt at spise og en stor hjemmebrygget øl til, rart sted hvor vi gerne kommer igen
Selv om det ikke ser sådan ud, fik vi kun den ene øl, ja vi fik da en hver godtnok
Ree Safari Park
Efter en overnatning på Kristianshaab camping kørte vi til Ree Safari Park ved Æbletoft der kommer vi flere gange om året, det er et stort og flot sted hvor det ser ud til at dyrene har det godt, der er langt at gå omkring, så det gir god motion, og man behæver jo ikke se det alt sammen hver gang vi kommer der.
Fra Ree Safari Park
Efter besøget på Ree Park kørte vi hjem, med mange minder i bagagen, man skal jo huske at opleve noget så længe man kan, vi ved jo ikke hvornar det stoppe
r
Nogle af vores venner i Ree Park

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

30.01 | 15:44

Tilfældigt kommer jeg til at finde denne fortælling på internettet, så nu vil jeg da printe den ud og læse det hele. Jeg har kun lige skimtet den. e. Klintø

...
19.07 | 22:30

Det er jo som selv at være med på turen, sådan som i fortæller, ingen tvivl om at i hygger jer når i er på farten

08.08 | 18:33

Det ser ud til at have været en god tur, men du vel klar over at de kører i den
forkerte side, eller det opdagede du ikke

...
07.08 | 23:52

Hvordan får man æg på bilen med en kokkylling ?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis