Spanien Del 1

Der er ikke indlagt nogen video

Dag 13. Onsdag d. 26-9-2018

Vi forlod den lidt kedelige plads, kørte i LIDL og købte lidt ind, så kørte vi ellers syd på, krydsede grænsen til Spanien ved Le Perthus, hvor der gik nogle meget fattige piger, de havde næsten ikke tøj på kroppen, nå men det var så ikke det eneste sted på turen der var fattige piger, da vi nærmede os Barselona var vi lige ude og kikke ved kysten, der var store bølger og ingen i vandet, vi ville finde en plads at holde på for natten, vi fandt en i en by St.Pau D’Ordal men det var lige op til hovedgaden, vi havde sådan set nok larm med den forrige, så vi fandt en ny, det vidste sig så at det var en vingård, Avinyonet del Penedes, de har ikke tid at snakke med os i dag de er i vinmarkerne, så må vi jo se i morgen, der er stadig en 26 graders varme så vi puster lidt

Spanien
Avinyonet del Penedes

Dag 14. Torsdag d. 27-9-2018

Vi forlod vingården ved ni tiden, der var 499 km. Til bestemmelse  stedet, der var jo ret langt, men det viste sig at der var ret god vej hele vejen, dog tog vi en svinkeærinde ud af en snoet bjergvej for at komme til et sted at tømme vores tanke, men vi var ret hurtige på motorvejen igen, og de sidste kilometer blev kørt. Og vi var fremme ved 16 tiden. Og resten af dagen gik med snak .

Dag 20. Onsdag d. 3-10-2018

Vi forlod  Montecid tidlig da der skulle komme håndværkere, vi trykkede ALDI ind på gps en, og kørte til Alicante, ind i nogle små gader, og fandt ingen ALDI, nå pyt med det vider ud af N 332, i San Fulgencio fandt vi en Aldi og der handlede vi ind, vi fortsatte af N 332 til byen  Los Alcázares, hvor vi holder på camperplads Arer Salvador. Fin asfalteret plads, med tømme mulighed og påfyldning af vand, efter vi havde parkeret, var der  Siester, ved 16 tiden gik vi en tur til stranden, vi fandt også to dimser der, og vi fik kaffe og en crosang så ville vi finde endnu to dimser og gik ud af byen, vi fandt dem ikke men fik en hulens masse myg stik. Det har igen været en solrig dag med temp. Over 25 grader.

Santa Pola
Los Alcázares

Dag 21. Torsdag d.4-10-2018

Efter morgenmaden, fik vi cyklerne ned på jorden, og så tog vi en tur på strandpromenaden, der var allerede en del mennesker på stranden, og de forskellige barer, vi fandt to dimser, og missede to, på tilbagevejen fik vi lige en kop kaffe og en donuts, men der var stadig meget varmt, så der måtte også lige en halv liter øl til, og det er koldt her nede, glassene opbevares i fryseren, så der er is udvendig, og koldt øl indvendig, så var det hjem og holde siesta, vi havde cyklet 7,4 km og det var uden strømmen slået til. Efter siestaen gik vi så indtil byen, vi skulle hæve nogle penge, der var lidt langt at gå, nå men pyt vi fandt en penge automat, og den ville godt dele med os, så fik vi en kold sodavand, gik lidt op og ned af gaden, der var kun restauranter, og blev så enig om at gå hjem til bilen og få noget Miraculi.

Dag 22. Fredag d. 5-10-2018

Efter vi havde serviceret Bumle kørte vi mod Fort Bravo Texas Hollywood,  der var ret langt at køre, men vi kom i gennem en fantastisk natur, store kløfter og høje bakker,  det var en hel fantastisk tur, da vi nåede frem til Fort Bravo af en støvet grusvej, i Western film støver det jo altid, selve bygningerne i byen var noget med taget, dog var der fint i de bygninger der hvor de solgte ting og sager, vi gik rundt i de støvede gader, fik sand og sten i skoene, efter vi havde været omkring det hele, en gang eller to, endte vi i Saloonen og fik en kaffe til fruen, og den mindste øl til mig, skallede 20 cl det var sq ikke meget, så kørte vi til Almerimar marina, hvor vi holder på havnen, mellem to Svenskere, dem har vi set en del af hernede, men nu har vi også snakket med dem. Næsten hele området er dækket af net eller plastik, hvor de dyrker et eller andet under, og der er rigtig meget der er dækket. Efter vi var tjekket ind på pladsen, som ligger på havnen, ville vi købe en pizza men det kunne ikke lige lade sig gøre, så efter en del søgen, fik vi så en grill kylling, på et lille stede og den smagte rigtig godt, filmen på tv et i aften skulle jo naturligvis være Præriens skrappe drenge.

På vej til Ford Bravo
Ford Bravo
Det er godt nok ikke noget at svine en flaske og et glas til med 20cl. i flasken
På vej til Almerimar mange overdækkede gartnerier

Dag 23. Lørdag d. 6-10-2018

Vi startede med at gåen tur efter dimser, den første og nærmeste kunne vi ikke finde, så krydsede vi næsten hele havne området, og der fandt vi så en, hele vejen tilbage igen dvs. vi holdt lige pause hvor vi kunne få en kop kaffe, lige inden vi nåede bilen traf vi en Dansker, vi havde set at der holdt en dansk camper, efter en masse snak, ville de give efter middags kaffe, og vi gik lige tilbage til byen, hvor vi købte lidt koldt øl, så gik vi hen til dem og drak kaffe og øl, samtidig blev vi enig om at gå op i byen og spise til aften, det blev en hyggelig aften, med en masse begavet snak.

Almerimar

Dag 24. Søndag d. 7-10-2018

Efter morgenmaden, var der almindelig afslapning, ven tolv tiden ville vi gå over og købe en kop kaffe, men fandt så en butik der solgte sukker fri sprite og et franskbrød, så måtte vi jo gå hjem med det, på vej til kaffen kom vi så i snak med Helene og Johannes, der så ville med over og drikke kaffe, vi gik en tur rundt lidt længere oppe i byen, her fandt vi et stort varehus, men de havde jo lukket, det er jo søndag, vel nede på havnen igen fandt vi et sted de serverede kaffe, og pandekager, med is og Nutella, det smagte rigtig godt, der efter gik vi hjem til bilerne, for at slå mave oven på de der pandekager,

Dag 25. Mandag d. 8-10-2018

Vores danske venner ville køre videre, vejret lovede regn og torden, så vi servicerede Bumle, og kørte mod Nationalparken Sierra Nevada, der kørte vi en fantastisk tur i bjergene, der er utroligt flot, og meget bakket, vi ledte efter to stell pladser, men den første fandt vi ikke, og den næste var lukket, den tredje blev vi lokket rigtig på vildspor, kom ned af en meget stejl vej, inden vi kunne vende Bumle, så måtte vi jo kikke i campercontakt igen, der fandt vi en gratis plads ved LIDL i Nerja, der kunne vi jo også handle lidt ind, der er godt nok noget uro, men det bliver nok bedre når de lukker butikken. Der er ikke noget som planer, der kan slå fejl, et kvarter før LIDL lukkede kom der så en lastbil og holdt ved siden af os, med kølemaskine på, det larm gad vi så ikke at holde i så vi fandt en anden plads, kort herfra i byen Torrox Costa.

Dag 26. Tirsdag d. 9-10-2018

Vi kom til pladsen kl. ca. 22 og der var meget mørkt, men det lykkedes ved hjælp af GPS og vores evner at finde pladsen, der holdt en lille håndfuld campere der, ved treogtyve tiden gik vi så i seng, godt midnat begyndte det så at tordne og regne, det tordnede og regnede meget kraftig, vandet stod ned i tove, en af de andre campere valgte at forlade pladsen, men det var nu ikke nødvendig, her ser fint ud til morgen. Efter morgenmaden gik vi en tur langs stranden, og rundt i byen, vi fik en kop kaffe på et lille sted, og sad og kikkede på de travle mennesker. Så var der Siesta og vi trængte til en lille middags søvn, så blev der regnvejr igen, sidst på eftermiddagen, kom solen frem, og vi gik op i byen igen og en endnu længere tur rundt, og endte samme sted som om formiddagen, her fik vi lidt aftensmad, så gik vi hjem, der snakkede vi så lidt med et andet Dansk par der var kommet til pladsen.

Torrox Costa

Dag 27. Onsdag d. 10-10-2018

Vi stod sent op det regner, og ser meget gråt ud, vi tog afsked med vores Danske venner, og kørte mod Montilla, hvor der skulle være en autocamper plads, det var en meget smuk tur, ud gennem bjerge og dale, vi fandt også et sted de solgte kaffe, resten af turen var gennem landbrugsmarker, det er første gang vi ser det hernede, og så var der ellers oliventræer over alt, vi kom til Montilla, det var lidt kringlet at finde pladsen, da mange gader er ensrettet, men det lykkedes da. Vi gik en tur her efter vi var ankommet, vi kunne ikke købe noget, alt var lukket, her til aften gik vi så op og handlede i et lille supermarked, og derefter over gaden og fik en kop kaffe. Der er kommet en camper mere, også Danskere, så det vrimler da med dem her nede.

Montilla

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk

Kh Ellen og Tage

...
29.07 | 12:45

Hvorfor kan jeg ikke se mere 😫

30.11 | 20:32

Dejlige billeder, flot sat op en rigtig appetitvækker, hilsen herfra og ønsker jer en
rigtig god jul og godt nytår,niels chr

...
19.08 | 01:22

Fantastig tur sammen med Bente og Gunnar den må vi gøre om også efter vi køre hjem vil gerne være med på en tur igen Så ud til i hyggede jer efterfølgende

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis