Mosel/Rhinen

Mandag d. 26-9 2016

Bente var nede for at instruere de nye chauffører, ja der skal jo to nye chauffører til at erstatte hende, ja så er hun gået på efterløn på fuld tid, nå men da hun kom hjem gik der ikke ret lang tid inden at vi kørte sydover, vi skulle ned til Galten og spise aftensmad, med dem som vi skulle være sammen med på vores efterårs tur, vi havde en hyggelig aften, senere gik vi ud i bilen for at sove, nåe ja vi nåede da lige i Netto efter øl, og så et spil yatzy, og så over under dynen.

Tirsdag d. 27-9-2016

En dejlig plads at drikke formiddagskaffe på

Der var morgenmad kl. 8 00, kl. 9 00 forlod vi Galten og kørte mod Silkeborg af den nye motorvej, den går jo gennem et flot landskab, efter at vi havde kørt forbi en del dejlige rastepladser med bænke og solskin fandt vi en i siden af vejen hvor vi var ved at blive blæst omkuld hver gang der kom en bil forbi, der var dog solskin på pladsen, efter at kaffen var drukket kørte vi videre mod Højer, hvor vi var ude og se Vidåslusen, så også nogle fugle der sværmede, lidt sort sol. Vi kørte ind til Højer slusen, hvor vi gik en tur til Båd bygerne et lille museum fra dengang farfar var ung, efter lidt kaffe igen kørte vi til Møgeltønder hvor vi gik en tur til slottet, som vi ikke kunde komme ind på, men talte med en dame, der fortalte at det var et Shack flag , der blafrede på flagstangen, men en tur ind i byen på de toppede brosten, kikkede lidt loppemarked, til bage til bilerne, og til Aventoft, lidt handel, så var der bestyrelses møde over en flødebolle, resultatet blev at vi kørte til Friedrichstadt hvor vi holder på en stor plads hvor vi vil sove i nat

Vidåslusen
Bådbygger museum
Møgeltønder

Onsdag d. 28 9 2016

Vi stod op kl. otte, kørte over på den anden side af vejen, og gik op i Friedrichstadt , nærmere Niebüller Backstube og fik vores morgenmad, det er jo altid godt der, derefter lidt rundt i byen, og så videre til Tønning, hvor vi holdt et lille stop på den historiske havn, derefter kørte vi til Eiderspeerwerk som vi så, der var en vældig vind fra vest, men ikke koldt, det er jo et fantastisk bygningsværk, så kørte vi mod Glückstadt, hvor vi skal over Elben, der var en lang kø til færgen, nå vi holdt i kø i halvanden time inden vi kom ombord, så værre var det jo ikke. Så kørte vi til Cuxhafen, hvor vi holder på en mega stor plads, lige ud til Elben der er ingenting af faciliteter på pladsen, godt vi har vores eget bad med, vi har hygget med vores venner hele aftenen, først med kylling i karry. Siden med Whisky og dooley, ja ja hyggelig aften, nu må vi se hvornår vi kommer op i morgen.

Niebüller Backstube
Friedrichstadt
Eiderspeerwerk
Lang kø til færgen

Torsdag d. 29-9-2016

Vi forlod Cuxhafen kl 9 00 vi kom så lidt forkert ud af byen, og ud på motorvejen, det var jo ikke der vi skulle køre, men vi kom af igen og ind mod Bremen og Bremerhaven nu var det så vores GPS der ville med en færge, nå men vi fandt et sted og få formiddagskaffe, og få styr på GPS en, så ud af byen igen, så kom vi under Weseren, og over mod Holland, vi kørte forbi et stort mosebrug, hvor de tog spagnum op, vi holdt rugbrødspause et sted hvor der stod nogle gamle campingvogne, ved ikke rigtig hvad de blev brugt, tror der var rødt lys på dem om aftenen. Nu er der blevet regnvejr, men stadig en 18 20 graders varme, fremme ved Harkstede, hvor vi har planlagt at overnatte, det regnede meget da vi parkerede, fliserne vipper og vi blev våde da vi tilsluttede strøm, det er noget gammelt noget, men det fungerer.

Pladsen i Harkstede, fliserne vippede lidt når vi gik, og kørte på dem, det regnede meget da vi skulle parker der, så vi blev våde.
Det var blevet tørvejr igen, og nogle stod på vandski ved søen, på pladsen i Harkstede, andre svømmede lidt, det var vidst meningen at alle skulle stå på ski.

Fredag d. 30-9-2016

Efter at vi havde tømt tanke og fyldt vand på, ville vi forlade Harkstede, men dem der skulle åbne bummen var ikke kommet, det tog nåk længre tid med at sove end de havde regnet med, vi kørte forbi Groningen mod den store dæmning i Frisland, der var jo selvfølgelig lige en kaffe pause på vejen, vi holdt ved Kornwerderzan, som er sluse anlægget i den nordlige ende, da vi gik rundt der blev broen, som er en drejebro åbnet, og adskillige gamle træskibe skulle igennem, vi holdt også ved et monoment på vejen over dæmningen, så kørte vi mod Enkhuizen, hvor der skulle være en camper plads til små biler som vores, den var så godt og vel fyldt, så vi tastede den anden camperplads ind, GPS ledte os af meget små og snørklede veje til pladsen hvor vi kørte ind og holdt, vi sidder og kan kikke ud på bådene der sejler forbi snuden på bilen, og vi kan kikke over på den dæmning som vi skal køre på i morgen, vi gik en tur op i byen, fin gammel Hollandsk by, de solgte både kakao, og øl, en stille aften efter aftensmaden gik vi en lille tur på havnen, og så lidt fælles hygge.

Lidt særpræget bygning i Cuxhafen
Ved ikke hvad det er men noget speciel.
De gør lidt mere ud af det i Holland, her hjemme havde vi jo bare smidt nogle beton klodser op.
Igen lidt anderledes, taget på vej omkring Groningen
Richard Hageman Akvadukt, gu ved hvem han er?
Lorentz Sluizen
Travlhed ved Lorentz Sluizen
Travlhed ved Lorentz Sluizen, mange sejlskibe skulle igennem.
Her holder vi så på havnen i Enkhuizen,

Lørdag d. 1 10 2016

Vi stod rimelig tidlig op, og fik noget kaffe, så skulle vi ud af parkeringspladsen, men bommen ville ikke gå op, de to der havde været oppe og betale vidste ikke om det var dem der havde kludret i det, men en venlig Hollænder, hjalp os ud, om det var fordi han var venlig eller det var fordi han selv skulle ud ved vi ikke, men ud det kom vi og så igennem de smalle gader og ud til den lange dæmning til Flevoland, og så gennem landet til Obelink hvor vi handlede lidt, og så videre til Coesfeld i Tyskland, hvor vi holder ved et bryghus, Stefanus, hvor vi var inde og spise og få en øl, vi fik så meget mad at vi fik undt i mavsen, ved enogtyve tiden kom der så lige et gevaldig torden og regnvejr forbi,

End nu en kæmpe sluse,
Man tager butikken med hjem til fyraften.
Bryghuset i Coesfeld, her spiser man godt, og meget.

Søndag d. 2-10-3016

Vi stod op ved otte tiden og fik en kop kaffe, kørte ud af Coesfeld mod Neuwied, til en stellplads, da vi endelig fandt den langt uden for byen, blev der holdt rådslagning om vi skulle holde der, der var et kraft værk lige på den anden side af Rhinen, det er et atomkraftværk , nå men det springer vel ikke i luften, bare fordi vi holder her, efter middagsmaden blev vi enig om at vi ville videre til Koblenz, der var så ingen pladser, så vi kørte tilbage til Neuwied, hvor der stadig var ledige pladser, efter en lille sen eftermiddags hvile, gik vi på Pizzeria, hvor vi fik en pizza og en stor øl, efter en del rådslagning blev der også købt en Italiensk is, Bente var utidig og ville ingen is have, ja så gik vi op til bilerne, og fik sat varme på, nu er det ikke så varmt mere, sådan gik endnu en dag.

På vej til Mosel.
Ikke så flot et syn ud af forruden, vi holder på en noget kedelig stell plads i Neuwied.

Mandag d. 3-10-2016

Vi havde sat næsen op efter morgen kaffe i IKEA. Men der var lukket på grund af Genforeningsdag Øst – Vest.  Så vi måtte finde et sted ud til Mosel og selv lave vores kaffe, hvor uheldig kan man være. Nå men det var en rigtig flot tur ned langs Mosel, som for i dag endte på en camperplads i Mehring, det er ikke så let at finde to pladser ved siden af hinanden, hernede der er utrolig mange autocampere, der er vin fest og Oktoberfest rigtig mange steder, og så det med genforeningsdagen, men mange af dem i autocampere skal jo ikke på arbejde i morgen, så vidt jeg kan se, men nu holder vi så vi kan se ud over floden Mosel. Vi nød Bentes frikadeller og kartoffelsalat til aften, senere var der drinks, så vi fejrede jo også Tysklands genforenings dag.

Langs med Mosel.
Flotte huse langs Mosel.
Der plukkes vin.
meget smukt i efterårs farver
Så var vi lige vidne til at der blev send to ballonger op lige ved siden af hvor vi holdt.

Tirsdag d. 4-10-2016

I dag var der hvile dag, det vil sige vi gik op i byen for at handle, og tilbage til pladsen igen, det var da en temmelig lang gå tur, så vi fik lige en forfriskning da vi var kommet hjem, ved tre tiden skulle vi have grillen i gang, men det blæste lidt for meget, så vi måtte til at stille ende og for stykke til markisen op, så kom der flæskesteg på grillen, det tager sin tid, så efter en tre timers syden var den stegt, så sad vi og nød stegen med brunede og hvide kartofler til, ikke så ringe, men så skulle grillen gøres ren, al skulle pilles ned og på plads i camperen, så jo det var da en hvile dag, men en dejlig dag, selvom det er blevet lidt mere efterår nu, men det må vi vel forvente når vi kikker på kalenderen.

Flæskesteg på grillen.

Onsdag d. 5-10-2016

Ikke den bedste dag på turen vores varme ville ikke køre, så der var lidt koldt at stå op, vi kørte til Trier hvor der var en Truma service mand, men han kunne først se på den i morgen, og den skulle pilles ud af bilen og hvis de ikke havde reservedelene ville der gå yderlige tre dage, så det opgav vi, så vi valgte at køre mod Rhinen en by der hedder Bingen, undervejs var vi inde i en stor OBI forretning, og købe en varmeblæser, så nu kan vi få varme på, Vi gik en kilometers penge til et dejligt  Hotel/restaurant hvor vi fik en dejlig øl og en snitzel med brasekartofler og en dejlig salat, nu slutter vi aftenen af i varmeblæserens skær.

På vej til Trier
På vej til Trier.
På vej til Bingen ved Rhinen
Det store monument ved Rydelsheim.
Langs Rhinen

Torsdag d. 6-10-2016

Vi kørte de 70 km til Koblenz, af den smukke vej langs Rhinen, masser af flodpramme og krydstogt skibe, virkelig en smuk rute, her holder vi ved Knaus Campingpark, hvor vi holder og kan kikke ned på Mosel, de sidste meter inden den løber ud i Rhinen, det var ellers lige ved at kikse, vi holdt jo pænt i kø ved indskrivningen, kom der to campere og kørte forbi og ned på pladserne, og der er kun ti pladser, hvoraf halvdelen var optaget, vi blev lidt knotne, men det vidste sig at det var sådan det skulle gøres, men der var da plads til os også, over middag tog vi en lille båd/færge over Mosel og var henne ved den store statue af Kaiser Wilhelm ved Deutsches Eck hvor Mosel løber ud i Rhinen, vi gik en dejlig tur op i den gamle by, fandt et sted vi kunne købe vafler med is og frugt på, efter lidt forvirring om hvad vi havde bestilt fik vi da det rigtige, og en kop kaffe til, efter en tur videre i byen, gik vi tilbage til færgemanden, den lille færge sparer os for en del når man skal i byen, ellers så skal man ud til en bro og over der, hvilket er ret langt, vi blev inviteret på karbonader og grønsager til aften, og hyggelig samvær, igen en dejlig sensommer dag.

Koblenz
Her købte vi en vaffel med is, og det fik vi da også tilsidst.

Fredag d.7-10-2016

Vi havde bestilt rundstykker til morgenmad, udmærkede rundstykker, lidt rustik måske, så var der almindelige gøremål, så gik vi på handlen i Netto, og købte ind til frokost og aftensmad. Nu gik jeg så og rodede lidt med varmeføleren i bilen, og vupti så kører vores varme igen, det var jo dejligt, ja rigtig dejlig, efter middag tog vi den lille færge til Koblenz igen, men nu kom der så lige en lille regnbyge, men det holdt næsten tørvejr, mens vi var i byen, da der kom en lille byge igen fandt vi et stort indkøbscenter, hvor de solgte kaffe og kage, chokolade og dejlig bolle, vi tog den lille færge tilbage til pladsen, tændte for gasfyret, som stadig virker, Biksemad til aften og et par spil terning, så var den dag gået.

Lørdag d. 8-10-2016

Vi fik tømt og fyldt vores tanker, og så en tur i IKEA til morgenmad, vi var der tidligt, og det var det rene kaos, masser af kaffetørstige mennesker, der farede rundt på kryds og tværs, men vi fik da til kæmpet os noget mad, og kaffe, og også et bord, det var lidt vildt, men vi fik da en hyggelig morgenmad, så var det GPS en der skulle vise vej til Bad Berleburg, og den kendte åben bart en shortcut gennem Koblenz, og så op i bjergene, det var en rigtig flot tur den havde fundet, lidt små snoede veje, et sted var der også vej arbejde, vejen var vidst nok lukket, men vores Tyske er ikke så godt, med lidt hovedrysten fra de lokale kom vi da igennem, vi holder på en fin og gratis plads, der er plads til tre og vi er kun fire. Efter at vi havde parkeret, gik vi op til slottet Berleburg, det går godt nok meget opad, hvor Prinsesse Benedikte og Prins Richard bor, vi kikkede lidt på de fine bygninger, nu er der for alvor blevet efterår, lidt koldt, der ligger en Cafe lige over for slottet, der sad vi i en god varme og fik en kop kakao, mens der lige kom en regnbyge, så gik vi ned til byen igen, heldigvis var det holdt op med at regne, banegården ligger lige neden for pladsen hvor vi holder, der spiste vi til aften på Restaurant Steakhaus ”Alter Bahnhof” det var rigtig god mad, og vi fik en Slivovich i et meget speciel glas, det lignede nærmest en lille vase, da vi betalte, en rigtig dejlig dag selv om det er ved at blive koldt om aftenen.

På vej til Berleburg
Slottet Berleburg
Dejlig cafe ved slottet Berleburg
Rigtig hyggelig, med en kop chokolade.

Søndag d. 9-10-2016

Vi stod op inden kl. otte fik morgenkaffen, div. Gøremål, kørte fra pladsen ved ni tiden vi kørte videre i Naturpark Rothaagebirge utrolig flot natur, hvor skoven har fået sin efterårsfarver, og de sparer ikke på svingene, nu holder vi på en stor plads, i Holzminden, eller rettere tre pladsen, pladsen ligger langs Weseren. Eftermiddagen gik så med at lave ingenting det vil sige, vi var da lige ude og se på biler, men der var kun Mercedes og BMW det kan vi jo ikke bruge til noget, men priserne er da godt nok anderledes end i Danmark, vi har også planlagt hvor vi skal køre hen i morgen.

Naturpark Rothaagebirge
Ski center i Naturpark Rothaagebirge
På vej gennem Naturpark Rothaagebirge

Mandag d. 10-10-2016

Efter morgenmaden kørte vi fra den meget specielle plads, med mange fast liggere, med nogle kreative tilbygninger til campingvogne og autocampere, der var vel en tre hundrede meter hen til en Edeka butik som vi lige skulle købe lidt i, så gik det ellers derud af, af de små veje, indtil vi kom på motorvejen, og nu tre hundrede km. Senere holder vi i Scharbeutz ved den Lübeckske strand, det regnede noget det sidste stykke, hvilket også kan ses på pladserne, som består af græs. Vi var lige henne og kikke på en anden plads, men det var nærmeste en byggeplads, så tilbage til den første plads, vi blev tjekket ind, og bestilt morgenbrød, vi kom på Facebook og BT så eftermiddagen gik hurtig, det regner stadig så det bliver ikke til nogen strandpromenade denne gang, Vi sluttede af med Bentes aftensmad, og lidt rødvin, senere spillede vi terning, og fik en lille Rom og cola, det var så den 14 dag på vores tur.

Tror det er fastliggere
Den kører vidst ikke hver Weekend.
Måske det har taget lidt overhånd her.
Grafiti

Tirsdag d. 11-10-2016

Vi har rodet med vores varme, noget af natten. var oppe og skifte gasflaske kl. to men det hjalp ikke, så vi vågnede kl. otte der var lidt koldt i bilen, og der var regn og rusk udenfor, nå men mens Bente hentede rundstykker, lavede jeg kaffen, og rodede med varme apparatet, og det lykkedes mig at få både kaffen og varme apparatet til at virke, så den side er jo helt fin, men vejret det er skutte godt, det regner og rusker til den helt store guldmedalje. Efter at vi var tjekket ud af den meget bladrede plads, kørte vi mod Kieler kanalen, hvor vi havde udset os en plads med udsigt til kanalen, det var en fin plads med udsigt, men meget forblæst, så den droppede vi, der blev holdt bestyrelses møde om hvad der så skulle ske, mens det stod på kom der et meget stort skib sejlende forbi, enden på mødet blev at vi kørte til Süderlügum, til en stelplads midt i byen, efter ankomst gik vi til Niebüller Basckstube for at få en kop kaffe, og lidt at spise, det blev så til meget at spise, så vi måtte til at ændre på aftensmaden, Süderlügum er jo tæt på den Danske grænse, så nu var der lige pludselig Dansk tv, godt nok Dr1, men alligevel, brugte vi da lige et par timer med det. Aftensmaden er reduceret til koteletter, rødkål og rugbrød, på grund af vores besøg i Niebüller Backstube, efter aftensmaden, skulle der lige vippes nogle terninger, og der er jo altid en der skal tabe, det var så mig igen, det er godt nok træls, men sådan er det jo, det var så sidste aften med kliken.

Et stort skib på Kilerkanalen

Onsdag d. 12-10-2016

Kl. halv ni kørte vi det lille stykke til Niebüller Backstube og fik det store morgen bord, og kaffe, der efter var der lidt handel, og så tog vi afsked med vores venner der har fulgt os på turen indtil nu, så nu må vi klare os selv, vi var ved gasmanden og få fyldt vores gasflasker, så skulle der købes nutella, så kørte vi til Skandinavien park, for at kikke lidt derefter til City Park og kikke pa elektronik, ville kikke på en tablet, men de havde som Elgiganten i Ålborg, de gad ikke sælge noget, så vi fandt et sted at holde middags hvil. Efter hvilet besøgte vi vores venner hernede, det endte med at vi kørte til Media Markt igen nu fik vi købt en stor tablet, det viste sig så at den ikke kunde bruges til det der var meningen med den, så tilbage til Media Markt igen og bytte den til en der kan bruges, så gik aftenen med, for pigernes vedkomne med snak, og for os drenge med at rode med elektronik, lige afbrudt af et dejlig måltid mad, ved midnat var det bare godnat.

Torsdag d. 13-10-2016

Vi fik et dejlig morgen foder, og en del snak, vi skulle havde været ude og prøve Geocatching, men det var blevet regnvejr, og så gider vi ikke, vi forlod vores venner i Tyskland, og vente næsen mod Danmark, lidt af små veje, og nu holder vi på en meget mørk plads, hvor vi så lige vil se en film, inden vi skal sove.

Fredag d. 14-10-2016

Afslutningen på vores efterårs tur blev en tur i IKEA i City Syd, med morgenmad og lidt handel i butikken, derefter kørte vi hjem. Vi har haft en rigtig god tur, hygget med gode venner, dejlig efterårs vejr.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

30.01 | 15:44

Tilfældigt kommer jeg til at finde denne fortælling på internettet, så nu vil jeg da printe den ud og læse det hele. Jeg har kun lige skimtet den. e. Klintø

...
19.07 | 22:30

Det er jo som selv at være med på turen, sådan som i fortæller, ingen tvivl om at i hygger jer når i er på farten

08.08 | 18:33

Det ser ud til at have været en god tur, men du vel klar over at de kører i den
forkerte side, eller det opdagede du ikke

...
07.08 | 23:52

Hvordan får man æg på bilen med en kokkylling ?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis