Standardside

Fredag d. 11-10-2013

Bente fik tidlig fri, så hun var hjemme kl. 1300 og vi var klar til at køre hjemmefra kl. 1330 vi slog lige et slag omkring Århus hvor vi fik kaffe og donuts i Ikea, bilen fik tanken fyldt med Diesel, og så gik turen videre mod Süderlügum hvor vi handlede lidt til turen, fik lidt at spise så kørte vi lidt rundt for at finde svømmehallen hvor der er en camperplads, der er gratis, der blev vi så natten over.

Lørdag d.12-10-2013

Vi kørte til Frederiksstad, gik op til centrum og kikkede lidt på byen, fandt en bager der solgte chokolade og Berlinere, sad og nød det, og gik så lidt rundt i byen, og så retur til bilen vider til Eidersperwerk, en kæmpe sluse mod Helgolands bugten, det regnede så vi blev ikke så længe men kørte mod Büsum, men der var der ikke til at holde nogle steder så det blev til sightseen fra bilen, hvordan mon det så er en sommer dag? Så gik turen ned til Glükstadt hvor vi skulle med færgen over Elben til Altendorf hvor der var kaffe pause, så kørte vi til Ostesperrwerk ved Aussendeich hvor der var en camperplads i forbindelse med et naturium, som vi ikke var inde for at se, vi var lidt heldige vi kom lidt inden kl. 17 og kl. 17 gik slusen op og lukkede først næste dag kl. 10 så der var dejlig fredeligt på camperpladsen

Frederiksstad

Søndag d.13-10-2013

Efter en godnat søvn kørte vi videre langs Elbe til Duhnen, så forbi Bremerhaven og Wilhelmshaven til Harlesiel ved Carolinensiel hvor vi holdt og fik lidt middagsmad, efter vi havde forsøgt at trække en parkeringsbillet i automaten, men den havde bestemt at der var gratis parkering i dagens anledning, vi gik en lille tur i området, videre langs kysten forbi Emden til den Hollandske grænse ved Nieuw-Beerta, så skulle vi finde et sted at overnatte, men det var ikke så let de pladser vi havde på AutoRouten var der ikke så det endte med at vi holdt ude i skoven ved en sø der hedder Schildmeer, der sov vi udmærket.

Mandag d.14-10-2013

Vi forlod skoven ved halv ti tiden og kørte op forbi Eemshaven en stor havn, og videre til Lauwersoog ved søen Lauwersmeer, hvor der er en dæmning over, videre til Kornwerderzand hvor der er den store dæmning på ca. 25 km. Vi drejede fra for at komme til Den Helder, kørte en tur rundt på havnen, kørte derfra igen og videre på vores tur, kom lige forbi et supermarked i Medenblik hvor vi fik lidt til køleskabet. Videre til Enkhuizen hvor vi kørte over den store dæmning til Lelystad på Flevoland, på vej ud på dæmningen kører vi lige under et skib der sejler over på Navidukt Krabbensplaat, her har vi fundet en camperplads, som er meget øde selv om den ligger lige ved byen, der er dog kommet en Hollandsk camper og nogle der er ved at lære at køre motorcykel.

Navidukt Krabbensplaat

Tirsdag d.15-10-2013

Vi forlod camperpladsen i Lelystad ved 930 tiden og kørte videre mod Harderwijk, derfra gik det raskt videre mod Venlo og den tyske grænse. Vi fortsatte ned af A 61 til vi kom til Plaidt, så var vi jo næsten lige ved Mosel, i Kobern-Gondorff kom vi på vejen langs Mosel, den kørte vi videre af til vi kom til Sankt Aldegund/Mosel der kørte vi ind på en autocamperplads, og gik en tur op i byen.

Kobern-Gondorff
Der høstes vin de fleste kikker nu på, det er også det letteste
Sankt Aldegrund

Onsdag d. 16-10-2013

Vi forlader camperpladsens mudder og kører vider langs Mosel. Til Kaimt hvor vi krydser Mosel og kører tværs over til mod Rüdesheim, vi skal lige med en færge over Rhinen inden vi kan køre indtil Rüdesheim, hvor vi finder en parkeringsplads ved et Aldi supermarked, så må vi have traveskoene på for der er et stykke ind til byen, vi går rundt og kikker på husene og der er vinsmagning ved mange af dem, dog ikke gratis, så var vi nok også blevet lidt skæve, vi finder et fint sted hvor vi kan få en kop capotino, Bente vil hellere have en Ischokolade, sidder lidt og hviler benene og går så vider, der er dejligt varmt, så efter endnu en tur rundt i byen finder vi en plads på hoved gaden hvor vi får lidt at spise, Rüdesheim er en smuk by og det er dejligt at sidde her langs Rhinen i solskin hvis det ikke var for de lange godstog der hele tiden skramler forbi. Vi funderer lidt over om vi skal tage ned en af bådene ud til Loreley, men vælger det fra, og går ud til bilen, godt trætte i fusserne, kører vi vider langs Rhinen, der er godt nok mange borge og slotte langs Rhinen, ved byen Kaub, krydser vi Rhinen, i en lille bitte færge ikke meget større end en gryde, så fortsætter vi videre langs Rhinen til Koblenz, hvor Rhinen og Mosel mødes, vi kørte over til campingpladsen der ligger hvor de to floder mødes, fik et bad og rent tøj på og gik så på opdagelse i byen, endte på restaurant hvor vi fik noget rigtig godt at spise, gik så tilbage til campingpladsen, for at hvile fusserne, Bente havde skridt tælleren med, godt 22 000 skridt, puha det var hårdt.

Rüdesheim
Tid til formidags kaffe i Rüdesheim
Den lille færge over Rhinen

Torsdag d. 17-10-2013

Vi forlader campingpladsen og kører op langs Rhinen til Bonn hvor vi forlader Rhinen for denne gang, vi kommer nok igen en anden gang der er utroligt flot der. Vi bestemmer at vi vil køre et stykke på motorvej mod Bremen, nede ved Wildeshausen stopper trafikken så og der er kø, vi kører langsomt frem 5,4 km/t svarer til tomgang i første gear, så er der godt nok langt hjem, vi bliver ledt ind i en række og sener ledt fra motorvejen, vi snupper nogle små veje og kommer over til E22 der også gård til Bremen, men der gik nogle timer med det, godt forbi Bremen drejer vi fra for at køre mod færgen over Elben ved Glükstad, der er en camperplads ved Altendorf, der vil vi overnatte, det regner meget kraftigt så vi når først pladsen kl. 2130 så lidt sen aftensmad.

Koblenz

Fredag d. 18-10-2013

Altendorf

Vi står op til solskinsvejr hvor herligt, får morgenmad og kikker lidt på lokaliteterne, der er mange lastvogne der skal med færgen, så vi kører over i køen, og bliver sejlet over til Glükstad ude langs Elben og kysten forbi en masse kålhoveder, det er det de dyrker her, til Friedrichskoog, hvor der er et Sælarium som vi er inde og se, så kører vi ud til Eidersperwerket igen, men denne gang i tørvejr, det er noget rarere end i regnvejr, efter et stort stykke lagkage og en kaffe kører vi til Tønning, hvor Bente har været en gang i forrige århundrede med skolen, vi går en tur i byen langs den gamle havn og kikker på husene, og vi tror vi finder det som de boede i den gang, vi forlader Tønning og kører til Süderlügum handel lidt og kører op til svømmehallen til camperpladsen, som de eneste, dejlig fredeligt.

På vej til Friedrichskoog så vi en masse kålhoveder
Der var hygge i basinget i delfinariummet i Friedrichskoog
Eidersperwerke
Tønning det var her Bente boede dengang for længe længe siden

Lørdag d. 19-10-2013

Vi kører til Danmark, og med kurs mod Himmelbjerget ved Silkeborg, går en lille tur op til tårnet, men der er sgu noget koldt, så vi kører til Låsby og kikker på kræmmermarked, om der skulle være noget uundværligt, det er der, så vi får da lidt med derfra, da vi kommer ud til bilen regner det, så vi kører til Ikea i Århus, og får kaffe og donuts, og snakker om hvad vi så skal, vi kikker på vejret og bliver enig om at det var så den efterårs ferie og kører hjem.

Himmelbjerget

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Kjeld | Svar 24.10.2013 02.49

Det lyder, som om de donuts i Ikea er gode, måske skulle jeg også slå et slag omkring Århus for at prøve dem.

Lise | Svar 24.10.2013 00.01

Det lyder som om I hyggede jer, selvom det regnede. Flotte billeder.

Britta | Svar 23.10.2013 13.06

Det er rigtig spændende at læse om jeres tur .. måske vi andre kan få lov at køre bagefter engang .. jeg har fået mig en ven og vi har købt autocamper sammen .

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

30.01 | 15:44

Tilfældigt kommer jeg til at finde denne fortælling på internettet, så nu vil jeg da printe den ud og læse det hele. Jeg har kun lige skimtet den. e. Klintø

...
19.07 | 22:30

Det er jo som selv at være med på turen, sådan som i fortæller, ingen tvivl om at i hygger jer når i er på farten

08.08 | 18:33

Det ser ud til at have været en god tur, men du vel klar over at de kører i den
forkerte side, eller det opdagede du ikke

...
07.08 | 23:52

Hvordan får man æg på bilen med en kokkylling ?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis