PUCK træf på Samsø m.m.

Mandag d. 3-6-2019

Vi startede med at være til kaffemøde fra kl, 10 00 til kl. ca 14 30 så gik turen til city syd efter nogle ting vi skulle have med, der efter kørte vi syd på, af den gamle hovedvej, der kom vi tilfældig forbi Vebbestrup ismejeri, Bumle trængte til en pause, så vi holdt ind, så kunne vi jo ligeså godt købe os en is, de har sat priserne op, æv men vi købte en stor is hver, så havde vi brugt 40 kr. efter den var spist kørte vi så videre ned af hovedvejen, men ved Hobro valgte vi så Motorvejen, der sker der jo ikke meget, vi kørte til Hou hvor færgen til Samsø sejler fra, færgen til Samsø er jo en moderne gas drevet færge, så vi følte os helt grønne, nå vi var der i god tid, vi skulle med den sidste færge kl. 10 00 fordi den er billigst, efter en stille og rolig overfart ankom vi til Sælvig, herefter kørte vi til Besser Rev hvor vi holdt for natten.

Her får man den bedste is i Jylland, de har godtnok sat priserne voldsom op, en stor soft is koster nu 20 kr. med drys.
Samsø færgen er jo grøn og sejler jo på gas.

Tirsdag d. 4-6-2019

Vi brugte dagen til at køre lidt rundt på øen fandt lidt geocacher. Ved middagstid kørte vi til Besser, og besøgte Søster Sidevind hvor vi fik vores kaffe og en kartoffelmad, det smagte rigtig dejligt så var vi rundt på øen igen og ind til en gård butik hvor vi købte det der skal til en hjemmelavet kartoffelmad, desv. Har de ikke de rigtig gode kartofler til kartoffelmadden, den er ikke klar endnu, den hedder for øvrigt noget med Linse, det er jo til at huske, det er jo hende med de store lunger. Videre rundt på øen efter geocacher og kikke på øen, vi havde cykler med, men vi brugte dem ikke, der var for langt i mellem dem.

Besser rev her holder vi sammen med en Fransker, sikkert en jordbær plukker
Langør bådelaug klubhus
Det højeste sted på Samsø
Fint og godt placeret sommerhus

Onsdag d. 5-6-2019

Onsdag stod også i geocachens tegn, men vi var da lige forbi Søster Sidevind i Besser for at få vores kaffe, og en kartoffelmad, og et stykke jordbær lavkage, man bliver sq, helt afhængig af det, til aften ville vi købe noget junkfood ved Gufferen, han pralede med at hans grillkylling var den bedste på hele øen, det valgte Bente, så ville vi smutte ud til vandet og nyde vore junkfood, der var meget varmt, vi parkerede lukkede alle vinduer op og var klar til at spise, men hov hvor var øens bedste grillkylling, den var stadig henne hos Gufferen, lukke vinduer og kørte hen til grillen og han kunne se på Bente hun ikke var tilfreds, hun spurgte om han kunne se en kylling i posen, det kunne han ikke, men han fandt den, og gav et godt afslag i prisen, så vi kunne køre tilbage til vores smukke plads, med udsigt til Sølvig færge havn, maden var udnærket også den nu fundne kylling, vi fandt så ud af at der var nogle med færgen vi kendte, så vi kørte til Kolby Kås færgehavn, som er nedlagt, men som fungerer som Stell plads for autocampere, vi var kun to campere der, men der kom en tredje ved elleve tiden, så der blev sludret til over midnat.

Så er de første ankommet til PUCK træf

Torsdag d. 6-6-2019

I løbet af for middagen kom der flere deltagere, det var jo det årlige træf i PUCK ( Politisk Ukorekt Camping Klub) der blev snakket over alt, med gamle og nye venner. Ved middagstid, kom vores Cykler så ned af stativet, og vi cyklede fra havnen og, ja godt gættet til Søster Sidevind i Besser, for at få kaffe og en kartoffelmad, det var da en lang tur på cykel 12 km. Puha godt der er strøm på dem, vi skulle jo også cykle hjem, der kørte vi lidt rundt i Tranebjerg, som er hovedstaden på Samsø, 13 km. Hjem så trængte vi også til en forfriskning. Der var kommet en masse træf deltagere medens vi var væk så nu var der meget snak på pladsen. Om aftenen skulle der være fælles spisning ved langborde mellem bilerne. Men der blev et forfærdelig regnvejr, så det var kun den hårde kerne der deltog i det, der er vi ikke iblandt.

Nogle har deres cykler med på tur Gert har sin Ford T med på turen
Vente tiden bruges til at makke med bil, der er altid noget at lave ved en camper ejeren ser lidt betænkelig ud, kommer det til at virke, ja det er en kompetændt ældre herre der makker

Fredag d. 7-6-2019

Der sket mange aktiviteter i løbet af formiddagen, Gert havde taget sin Ford T med på slæb, og nogle skulle på tur med den, naturligvis til Besser og Søster Sidevind og have kartoffelmad. Og lidt rundt på ørn. Til middag spiste vi hjemmelavede kartoffelmadder, og brugte alt vores rugbrød, vi gad ikke cykle til Tranebjerg 7 km. Så vi tog bilen derind fik handlet, og ville køre ud til gårdbutikken, vi havde overhalet nogle deltagere på vej der ind, og dem traf vi så i Tranebjerg, det endte med at deres cykler kom bag på Bumle og vi kærte til gårdbutikken og købte ind, nu var vi meget nær Besser, og de havde ikke været inde hos Søster Sidevind, så måtte vi jo lige der ind, og få en kop kaffe og et stykke rutebilkage, vi havde jo spist kartoffelmad til middag. Hjemme på pladsen var man ved at gøre klar til dåb af en camper, de er gamle sejlere, så deres nye camper skulle døbes, dog smed man ikke en flaske sprut på den, den fik navnet Sally, om aftenen var der så fælles spisning, ved langbord, i solskind det var hyggeligt.

Dette smukke ældre ægte par skal med ud og køre i Ford T en
Så kører Forden
Sally blev døbt Sally, med stor festivitas og sprut.
Der blev overrakt gaver til Arrangøren

Lørdag d. 8-6-2019

Der var bestilt bus med guide til kl. 10 00 og så var der rundtur på øen, hvor guiden fortalte om øen, han var fra øen og hed Samsø til efternavn, vi kom af de smalle veje rundt og så og fik fortalt en masse, holdt spisepause på Issehoved i dejligt vejer, så gik turen til Nordborg hvor vi var nogle der var inde og få noget at spise, vi havde ingen madpakke med, der kom så lige en kraftig regnbyge medens vi var der, så gik turen af små veje, de har jo ikke andet der ovre, hjem til Kolby Kås færge havn, der var bestilt smørrebrød til aftensmad, desv. Var der ikke vejr til udendørs spisning, så vi fik lov at spise dem der hvor de var købt, men kunne ikke sidde der længere end til kl. 20 00 det var nogle fine madder, friskfanget rødspættefile, kartoffelmad og hønsesalat, og vi købte noget lokalt øl der, vi gik så tilbage til bilerne, lidt senere var der så bedre vejr så der kunne sludres i læ ved bilerne.

Søndag d. 9-6-2019

Vi stod op til et frygtelig blæsevejr, vi holdt jo også på havnen, hvor blæsten kom ude fra havet, så begyndte folk at forlade træffet, det var jo også slut, mange ville lidt rundt på øen nogle skulle nå en færge, vi kørte lige en sidste gang til Søster Sidevind i Besser, for at få en kop kaffe, det var jo Pinse Søndag, vi kunne godt mærke der var kommet flere gæster til øen, vores guide sagde at indbygger tallet steg til en 25 000 i stedet for de fastboende som vidst var 3700, så det er ikke i industriferien vi skal til Samsø, vi kørte lidt rundt på øen, da vi ikke gad det mere, kørte vi til Ballen færge havn, hvor der holdt nogle af dem fra træffet, kl 17 30 sejlede vi så med færgen til Kalundborg, og derfra kørte vi til lige uden for Frederiksværk, Hvor Kirsten har en stell plads for autocampere, nogle gode venner fra Træffet fulgte med der op. Kirsten er en dejlig dame på 75 år, har får og geder høns og katte, hun holder meget af sine dyr og hendes gård, som vidst er hendes barndoms hjem, hun vil gerne snakke og fortælle om det hele, der var en fantastisk solnedgang der. Så kl. blev jo 21 30 inden vi fik aftensmad, og så sad vi i vennernes bil og snakkede til det blev senge tid

Kirsten fortæller om landbruget og solnedgangen
En ged
Sol ned gangen

Mandag d. 10-6-2019

2. Pinde dag det er sidste dag der er Time Winder på Grønnessegaard Gods, vi tog cyklerne frem, og cyklede de lige godt tre kilometer der hen, Time Winder er Nostalgidage til lands, til vands og i luften her er der en lille luft havn, hvor de flyver konkurrence, du kan komme med på en tur, for lidt penge, der er krigs maskiner, og der bliver kæmpet bravt, dog med løst krudt, der er dampmaskiner der trækker savværk, stenknusere, tærskeværk, og der er bare dampmaskinder der futter rundt på pladsen, der var sågar en dampbus, så er der udstillede traktorer, biler og lastbiler, boder med alt muligt man ikke vidste man manglede, der er nostalgi Camping, der var landracing bane, med gamle biler, men de fleste var gået i stykker de to første dage, så der var også andre biler med, bla. Dampbussen, som var meget hurtig. Der er et kaffe telt fra gamle dage, her drak vi kaffe, og spiste kage, og hvilede futterne lidt. Efter fem timer der, i godt vejr var der tid at finde cyklerne og cykle ud til Kirsten som passede på dem. Efter noget snak om dagens oplevelser, kørte vores venner hjem. Vi blev endnu en nat.

Tirsdag d. 11-6-2019

Vi forlod Kirsten som kom ud og sagde farvel til os, gav nogle tip til hvad vi skulle se omkring Hundested, vi kørte til Sølager, så færgen, var ude og finde et par dimser geocacher , så kørte vi mod Lynes, her var der også Dimser, så til Hundested, vi skulle handle lidt, men først rundt i byen, her fandt vi et dejlig sted at drikke kaffe, kikkede lidt på havnens boder, så på et vikingeskib i glas, det kostede dog 85 000 kr. så det lod vi stå. Så gik turen videre til bla. Tisvildeleje og Gilleleje derefter ned til et sted nær Snekkersten, hvor vi holdt for natten.

Færgen mellem Kulhuse og Sølager på Nord Sjælland

Onsdag d. 12-6-2019

Vi skulle på apoteket, og fandt et i Espergærde, det trykkede vi ind på gps en og kom da også der til, ca 3 km. Det var i et indkøbscenter det kikkede vi så lidt rundt i, fandt også et sted hvor de solgte kaffe, dejligt, tilbage til vores plads, vi skulle besøge vores venner ved tre tiden, og vi skulle også lige en tur under den varme bruser, og slappe lidt af. Vi kørte hen og besøgte dem. Og hyggede os vi fik dejlig mad, da vi så skulle op til bilen, vi kan ikke holde lige der de bor, tordnede og regnede voldsomt, så vi blev kørt de 150 meter, så det varede lidt inden vi faldt i søvn på grund af det voldsomme uvejr.

Torsdag d. 13-6-2019

Vi var blevet inviteret til at komme og få morgen kaffe hos vores venner, det tog jo lidt tid at spise det, og der efter kørte de os ned i Helsingør by, som vi gik rundt i og så gamle fine huse, kirker og klostre, ved tre tiden var vi trætte, vi kørte så ud i Snekkersten havn hvor vi fik en dejlig kop kaffe, derfra hjem til dem og tog afsked, for nu skulle vi videre, kørte til en overnatning plads, hvor vi har være mange gange før, de var desv. ikke hjemme men vi må godt holde der alligevel, dejlig plads dejligt vejr.

Axelbar i Helsingør ret flot
Byvandring giver tørst
Den lille havfrue, og en blank dims

Fredag d. 14-6-2019

Vi skulle ind til Odense på vej hjem, vi skulle besøge trædrejerbutikken, den var trykket ind på gps en, men gps en vidste ikke at Odense er gravet op overalt, nå men så måtte vi jo gå derhen, vi fik handlet der, vi skulle have varer med til svigersønnen, og lidt til mig, vi gik tilbage til bilen med det indkøbte, så kørte vi sq i Bilka efter den gå tur var vi sultne, Bente handlede lidt i Bilka, så kørte vi videre mod Vissenbjerg, Bente havde involveret alle Pigerne der strikkede i PUCK med noget strikke noget der ikke ville som hun vilde, og der var så en af pigerne der havde ringet og sagt hun havde løst gåden, der gik jo så godt et par timer med snak der, men så var det også tid at vende hjem til Klokkerholm. Det var så slut på turen Samsø Sjælland

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk

Kh Ellen og Tage

...
29.07 | 12:45

Hvorfor kan jeg ikke se mere 😫

30.11 | 20:32

Dejlige billeder, flot sat op en rigtig appetitvækker, hilsen herfra og ønsker jer en
rigtig god jul og godt nytår,niels chr

...
19.08 | 01:22

Fantastig tur sammen med Bente og Gunnar den må vi gøre om også efter vi køre hjem vil gerne være med på en tur igen Så ud til i hyggede jer efterfølgende

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis