Forside

Juli 8 2019

Vi spiste vores morgenmad, og sad og snakked til godt ti tiden, så tog vi sporvognen et lille stykke mod byen, stod af og gik ud til det gule marked, det tog lidt tid inden vi fandt det, men vi fandt det det er kun en skygge af sig selv nu, de boder der er tilbage er flyttet ind i nogle af hallerne, dog var der en som var en lukket container hvor vi absolut skulle med ind i, men det var ikke lige nogle varer som vi kunne bruge, men det lykkedes pigerne at finde noget smart tøj, til dem selv, jeg så på bukser, fandt nogle der måske kunne være aktuel, men hvis jeg skulle prøve dem skulle det foregå midt i butikken, ar jeg foretrækker alligevel et prøverum. Vi fik da lige en kop kaffe der ude, og så var vi trætte i benene da havde vi også næsten gået 6 km. Så gik vi ud til sporvognen og kørte med den et stykke, hvor vi så skiftede til en anden sporvogn, og så var vi hjemme ved camperpladsen, så var der lidt strikken, pigerne gik hen i supermarkedet, og drengene sov lidt, så vi kunne være friske til aften, ved halv fem tiden kom der et andet par fra lille Danmark, så hyggede vi os til ved syv tiden, så skulle vi have fast føde,

Juli 9 2019

Efter fælles morgenmad gik turen hen til sporvognen, og indtil Prag, en tur over Karlsbroen, pigerne kikkede på butikker, rundt til forskellige ting, ind og få en kop kaffe, tilbage over Karlsbroen, op til torvet, og kikke på uret og kirken, videre ned af en af gaderne, der var flere butikker, vi fandt et sted hvor vi fik frokost, op over replublikpladsen og videre mod det jødiske kvarter, der fik vi kaffe ved den Danske bager, over og se Synagoven, der var flere butikker, så gik vi ned til havnen, og blev changhejet til en båd tur på floden, der fik vi en masse at vide bla. Om Karlsbroen der var også et museum om Karlsbroen, så fandt vi et sted og spise aftensmad, der efter ned til sporvognen og hjem, til lidt hjemlig hygge vi gik omkring 10 km.

Pause i Prag
Karlsbroen set fra vandet af

Juli 10 2019

Efter at der var fælles morgenmad, ude i det gode vejr, tog vi afsked med det tredje par, som vi fulgtes af med i går, de skulle videre, så ved halv tolv tiden gik vi et stykke ud af gaden, der ligger Zoo, det var dagens  besøg, Prag har en meget stor Zoo, i tre nivoer , og den er meget stor, efter lidt bøvl ved billetlugen gik vi ind, og startede vores rundtur, så var der lige et sted de solgte is så var der pause i skyggen, videre rundt, mange af dyrene var gået ind i skyggen, tror vi vi så dem i hvert fald ikke , så fandt vi et sted hvor vi kunne få øl og sodavand, og pomfrites, der holdt vi pause igen, hyggelig sted, med undtagelse af alle de bier der var der, nåe ja det var jo en dyrepark. En stor dyrepark i tre nivoer er lidt af en prøvelse for nogle gamle ben, så ved fem tiden vendte vi næsen hen mod Autocamp Trojska, alle var trætte i benene efter ca . otte km. Så var vi lige inde ved Jolana, og hente lidt øl, nogle sad med fusserne i vand, og kom lidt til sig selv efter den store oplevelse i Prag Zoo.

Det rode slot på Trojska, ved Zoo

Juli 11 2019

Vi sov længe efter den lange gå tur i Zoo i går, så ved middagstid gik vi over til sporvognen, og kørte med ind til byen, gik over Karlsbroen, det var ligesom om der ikke var så mange folk der på i dag, videre op af bakken til slottet, og den store kirke, det er sq lidt hårdt at gå op af bakke, vi skulle gennem en sikkerheds tjek inden vi kom ind på slottet, vi ville købe en billet til kirken, men man kunne ikke bare købe en billet til kirken, men den galdt til noget andet, så det opgav vi, så vi nøjedes med at se den udefra, der er den også imponerende, så var der et lille marked, hvor de solgte drikkevare og noget spiseligt, det gad vi heller ikke, men på vores videre færden fandt vi et lille hjørne, hvor vi kunne sidde og få en lille forfriskning, så gik turen videre ned af de mange trapper ned til floden, over den og op på den store plads, vi havde lyst til at besøge repoblikpladsen, og jeg troede den var nem at finde, det vidste sig så ikke at være tilfælde, og vi kom tilbage til hvor vi var startet, men her er der en info, og den søde dame hjalp os på vej, og vi kom der til, vi ville besøge et stort vare hus, hvor øverste etage er ene af restauranter, med alt mulig forskellig mad, en af dem er serveringen med model jernbane, det sted vi valgte, var måske ikke det vi vælger næste gang, så sad vi der og spiste og hvilede vores fusser, derfra gik vi ud på gaden, der var der et lille marked, og så af nogle andre gader ned til den store plads ved uret, og sant Nikolaj kirke, så skulle vi lige have en trødellink med is og jordbær, den smagte godt, men er noget sukkerstads, så var turen slut for i dag, ja vi skulle da lige med sporvognen hjem til Trojska, vel tilbage ved bilerne, var der hygge med en øl, og så var den dag også gået

Juli 12 2019

I dag vågnede vi til regnvejr, det kom ikke bag på os vi havde set vejr udsigten, så det blev til en hvile dag, der blev bla. Lavet billeder, snakket strikket, og ellers almindelig samvær, der var kommet et Dansk par, som vi snakkede lidt med, så der er ikke mere at skrive om i dag.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

29.07 | 12:45

Hvorfor kan jeg ikke se mere 😫

30.11 | 20:32

Dejlige billeder, flot sat op en rigtig appetitvækker, hilsen herfra og ønsker jer en
rigtig god jul og godt nytår,niels chr

19.08 | 01:22

Fantastig tur sammen med Bente og Gunnar den må vi gøre om også efter vi køre hjem vil gerne være med på en tur igen Så ud til i hyggede jer efterfølgende

18.07 | 20:35

Kiggede egentlig på den fine veterancamper på næstsidste foto, men du skrive nogle steder "med lys og hjerter"(?)... Du ved godt, at det er bordeller, ikk'?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis