Forside

Juli 13 2019

Dagen startede med regnvejr, men vi fik markisen ud og sad der under og fik vores morgenmad, da den var indtaget, pakkede vi sammen og forlod den dejlige plads, og kørte gennem byen, vi fandt et BILLA indkøbscenter på vejen, hvor pigerne fik laaang tid til at gå med lidt indkøb, så ud på landevejen igen, vi kører jo ikke på motorveje, så det tager jo nogen tid, at komme frem, og så var der vejarbejde og vi kørte i kø meget langt, så vi kom først frem til Camping Paradijs kl 15 30 så blev vi tjekket ind og fik bilerne parkeret  lige ned til floden Vitava hvor der kommer en masse kajakker og små gummibåde forbi. Det er da meget hyggeligt. Restauranten på pladsen kunne kun byde på frosne pizza, så der blev kreeret fælles aftensmad, biksemad med spejlæg og der til mørkt øl, det var rigtig godt.

Juli 14 2019

Det havde været et værre regnvejr det meste af natten, Så dagen starter noget overskyet, så morgenmaden blev indtaget i vognen,  vi fik fyldt noget vand på, så ved elleve tiden fik vi dem på pladsen til at bestille en taxa ind til Cesky Krumlov, som vidst er en historisk by, med et meget gammelt slot, vi blev sat af Taxien lige midt på torvet, og så gik vi mod slottet, slotte har det med at ligge højt, det gjorde det her også, så vi startede med en kop kaffe og en kage, da det var indtaget, købte vi billet til slottet, og gik der ind, der var meget at se på, hvis man kunne komme til for alle de kinøjsere med selfistang, det lykkedes alligevel, så skulle vi op i tårnet, mon Bente ville med, hun bliver svimmel bare hun får tykke sokker på, men hun fulgte med helt til tops, det var jo flot, vel nede igen, det var jo også svært med alle de kinøjsere, der mængede sig frem, de er godt nok en belastning, vi blev nød til at få en forfriskning efter alle de trappe trin, så gik vi rundt ude i slots gården, og så gik vi ned i byen igen, pigerne så på butikker, og der var mange, så fandt vi et sted lige ved floden hvor vi kunne få noget mad, det smagte dejligt, og vi blev mætte, da vi sad  og spist var der dejlig solskin, da vi så gik derfra blev der regnvejr, det har sådan skiftet hele dagen med regn og sol, men en dejlig temperatur, så det var til at holde ud, der blev set på butikker og der blev købt lidt til Amagerhylden, så gik vi tilbage til torvet, der var en turist information, som var behjælpelig med at bestille en Taxi ud ti campingpladsen som vi bor på. Så brugte vi resten af aftenen på at planlægge de næste dage.

Chesky Krumlov slot
Chesky Krumlov set lidt fra oven,

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

29.07 | 12:45

Hvorfor kan jeg ikke se mere 😫

30.11 | 20:32

Dejlige billeder, flot sat op en rigtig appetitvækker, hilsen herfra og ønsker jer en
rigtig god jul og godt nytår,niels chr

19.08 | 01:22

Fantastig tur sammen med Bente og Gunnar den må vi gøre om også efter vi køre hjem vil gerne være med på en tur igen Så ud til i hyggede jer efterfølgende

18.07 | 20:35

Kiggede egentlig på den fine veterancamper på næstsidste foto, men du skrive nogle steder "med lys og hjerter"(?)... Du ved godt, at det er bordeller, ikk'?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis