Forside

15 Juli 2019

Vi forlod campingpladsen allerede ved halv ni tiden, og kørte af de smukkeste veje mod Østrig, vi kom forbi Cesky Krumlov og videre forbi nogle store søer, da vi kom til den Østriske grænse, skulle vi havde omstillet GPS en så vi måtte køre motorveje, der var så ikke til at holde nogle steder, så vi kørte af de mindre veje, det var en smuk natur vi kørte forbi, ved Lins gik det så galt, vi skulle jo havde kørt af motorvejen uden om, men vi kom ind i byen, og det er en stor by, efter lang tids køren fandt vi en parkeringsplads, det var da også på høje tid vi fik vores formiddags kaffe, vi fik også omstillet GPS en så vi kom på motorvej, det var noget hurtigere, men faktisk en lige så smuk udsigt, vores mål i dag var Berchtesgaden, og Hitlers sommerhus vi ankom ved to tiden, så var det lige med at finde en parkeringsplads, det var ikke så let, der var mange der havde fået samme ide som os, men vi  fik da købt billet til bussen til sommerhuset, en tur op af bjerget på en 20 minutter, så gennem den smukke 124 m lange tunnel ind til den smukke elevator, der kan være 44 med elevatoren, det er også nødvendig, når der kører 3X5 busser  der op, elevatoren hejser os 124 m op til selve huset, der er jo en fantastisk udsigt der oppe fra, så kan man gå endnu længere op og nyde udsigten, som er fantastisk, men kold, vi gik ind og fik en kop varm chokolade, og et lille stykke kage efter strabaserne, så var det ombord på busserne og ned af bjerget, derefter gå ben hen til hvor vi var parkeret, så kørte vi mod Königerssee, hvor vi kom ind på en campingplads, vidst som de sidste to pladser, og så var der schnitzel til aftensmad .

Udsigt fra Hitlers sommerhus

16 Juli 2019

I dag stod vi også tidlig op, fik morgen mad og afregnet med camping fatter, så kørte vi de få meter over til den store parkerings plads, og fik en plads, det er ikke så svært på denne tid af dagen, så gik vi ned til hvor turbådene  der sejler på Königssee og købte billet, der var allerede sejlet nogle både, vi kom ombord, og blev godt presset sammen, vi sad nærmest som sild i en tønde, ved andet stop blev der lidt mere albue rum så kom vi til Jægerslot Sankt  Bartholomæ der stod der mange af, vi havde købt den lange tur, jo jo vi sparer ingen steder, så vi sejlede med til Salot og gik over til Obersee, der er jo ualmindelig smukt, her med de store bjerge på alle sider, efter den gå tur gik vi tilbage til Salot og tog båden tilbage, vi stod af ved Jægerslottet Sankt Bartholomæ, der fik vi en lille forfriskning, gik lidt omkring, og så kirken og lidt for skellige huse, med udstilling om området, så steg vi på båden og sejlede tilbage til byen, vi slentrede op gennem byen, uden at købe noget, man kunne ellers få både lederhosen og alt muligt andet klunds, nu var det for alvor blevet sommer  25 grader og solskin, puha det var varmt, tilbage i bilerne blev der udstukket en rute, den gik så til  byen Volders, det var en igen smuk tur, dog med noget vejarbejde, og kø på motorvejen, men vi kom frem,  hvor vi har fået plads på Slotscamping pladsen, som for øvrigt ligger i Østrig, da vi var nede og blive skrevet ind, kunne vi lige så godt gå over og få en forfriskning på værtshuset, og senere også aftensmaden, vi havde nogle dejlige timer sammen

En af de elektriske tur både på Königssee
Königssee
Jægerslot Sankt Bartholomæ
Obersee
Ja det kan jo ikke blive lige godt hvergang

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

29.07 | 12:45

Hvorfor kan jeg ikke se mere 😫

30.11 | 20:32

Dejlige billeder, flot sat op en rigtig appetitvækker, hilsen herfra og ønsker jer en
rigtig god jul og godt nytår,niels chr

19.08 | 01:22

Fantastig tur sammen med Bente og Gunnar den må vi gøre om også efter vi køre hjem vil gerne være med på en tur igen Så ud til i hyggede jer efterfølgende

18.07 | 20:35

Kiggede egentlig på den fine veterancamper på næstsidste foto, men du skrive nogle steder "med lys og hjerter"(?)... Du ved godt, at det er bordeller, ikk'?

Du kan lide denne side
Hej!
Prøv at lave din egen hjemmeside ligesom mig! Det er nemt, og du kan prøve det gratis